linerdeath.blogg.se

3 dimensional shapes
3 dimensional shapes










Data were obtained through a pretest and posttest which were administered and analyzed to identify pupils' achievement as well as an Instructional Materials Motivation Survey (IMMS) to identify pupils' level of motivation after being exposed to the teaching and learning of perimeter and area using Minecraft. The control group consisted of 14 pupils while the treatment group consisted of 16 pupils. The study samples consisted of 30 Year 5 pupils in two intact classes which were selected through cluster sampling.

3 dimensional shapes

This study which uses the pretest and posttest non-equivalent control groups design aims to identify the effect of using Minecraft on the achievement and motivation of Year 5 pupils in the topic of perimeter and area. ABSTRACT Difficulties in solving perimeter and area problems has had a less than encouraging impact on pupils' achievement and motivation towards the topic.

3 dimensional shapes

Dapat disimpulkan bahawa penggunaan Minecraft memberi kesan optimum terhadap peningkatan pencapaian serta motivasi murid dalam PdP perimeter dan luas. Dapatan kajian juga menunjukkan bahawa tahap motivasi murid telah meningkat kesan penggunaan Minecraft dalam PdP perimeter dan luas (M= 4.29, SP = 2.28). 00), dengan kumpulan rawatan memperoleh skor min markah pencapaian yang lebih tinggi berbanding kumpulan kawalan. Dapatan kajian menunjukkan terdapat perbezaan signifikan dalam skor min markah pencapaian ujian pasca, (t(63) =-3.60, p =. Data diperolehi melalui ujian pra dan ujian pasca yang ditadbir dan dianalisis untuk mengenal pasti pencapaian murid serta Instructional Materials Motivation Survey (IMMS) untuk mengenal pasti tahap motivasi murid selepas didedahkan dengan pengajaran dan pembelajaran (PdP) perimeter dan kawasan menggunakan Minecraft.

3 dimensional shapes

Kumpulan kawalan terdiri daripada 14 orang murid manakala kumpulan rawatan terdiri daripada 16 orang murid. Sampel kajian terdiri daripada 30 orang murid Tahun 5 dalam dua buah kelas sedia ada yang dipilih melalui pensampelan kluster. Kajian dengan reka bentuk kuasi eksperimen ujian pra dan ujian pasca kumpulan-kumpulan tidak seimbang ini bertujuan untuk mengenal pasti kesan penggunaan Minecraft terhadap pencapaian dan motivasi murid Tahun 5 bagi topik perimeter dan luas. ABSTRAK Kesukaran dalam melakukan penyelesaian masalah perimeter dan luas telah memberi kesan yang kurang memberangsangkan ke atas pencapaian dan motivasi murid terhadap topik tersebut.












3 dimensional shapes